موفقترین نمونههای کانتنت مارکتینگ
آیا زمانی را به خاطر دارید که یک محتوا، شما را به طرفدار دیرینه یک برند یا شرکت خاص تبدیل کرده باشد؟ یک ویدئوی طنز یوتیوبی یا یک پست وبلاگ فوق العاده آموزنده، میتواند چنان تاثیر فوق العادهای داشته باشد؛ که هر دو نمونههایی از بازاریابی محتوا هستند. تا اینجا دانستید بازاریابی محتوا چیست و برای داشتن یک Content Marketing موفق میتوانید از متخصصان مشاوره دیجیتال مارکتینگ بهره ببرید. در ادامه بیایید چند مورد از موفقترین نمونههای کانتنت مارکتینگ را بررسی کنیم.
-
پلی لیست Spotify Wrapped
Spotify Wrapped یکی از موفقترین کمپینهای بازاریابی محتوای برنامه پخش موسیقی است. تقریباً در پایان هر سال، کاربران اسپاتیفای یک پکیج سرگرمکننده از تمام موسیقیهایی دریافت میکنند که در آن سال گوش دادهاند. این پکیج شخصیسازی شده، بر اساس ژانرها، سالها، هنرمندان و موارد دیگر به بخشهای مختلفی تقسیم میشود و اسپاتیفای، با طرحهای گرافیکی رنگارنگ، آنها را تفکیک میکند.
-
تیک تاک DuoLingo
DuoLingo در سراسر جهان بهعنوان وبسایت و برنامهای شناخته میشود که به کاربران کمک میکند تا زبان جدیدی را یاد بگیرند. مدرک زبان دولینگو حتی در بسیاری از دانشگاههای جهان به رسمیت شناخته میشود. صفحه DuoLingo بیش از 4.5 میلیون دنبال کننده در تیک تاک به دست آورده که علت آن، ایجاد یک جریان مداوم تولید محتوا است. اگرچه بسیاری از ویدئوها به محصولات و خدمات شرکت اشارهای نمیکنند، توانایی این صفحه در ایجاد محتوای طنز و مرتبط با موضوعات روز، به افزایش آگاهی از برند در برنامه کمک کرده است. کاری که بسیاری از برندها برای انجام آن تلاش میکنند.
بازاریابی محتوا چیست؟
در این نوع از بازاریابی، کسبوکار یا برند میکوشد با به اشتراک گذاری مطالب آموزشی، سرگرم کننده یا آگاهیبخش، به خوانندگان کمک کند.
نتیجهٔ این کار میتواند در قالب تغییر رفتار مخاطبان و یا آنگونه که بازاریابان مایلند، به شکل تصمیمگیری برای خرید خود را نشان دهد. در حقیقت در این نوع بازاریابی، مردم را به خرید مجبور نمیکنیم؛ بلکه به آنها کمک میکنیم تا بهترین تصمیم را بگیرند و شاید بهترین تصمیم آنها در این میان، خریداری از ما باشد.
- ۱ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر