چهارشنبه ۲۵ مهر ۰۳ ۱۵:۰۴
استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟
استراتژی دیجیتال مارکتینگ، ساختاری است که بر اساس اهداف تجاری یک کسب و کار، طراحی میشود. دیجیتال مارکترها، این استراتژی را به صورت آنلاین پیادهسازی میکنند و ممکن است در طی این فرایند، از کانالها و ابزارهای رایگان و غیر رایگان مختلف استفاده شود. داشتن استراتژی از آن جهت اهمیت دارد که استفاده از تمامی کانالهای بازاریابی برای همه کسب و کارها مفید نیست و میتواند باعث هدر رفتن بودجه و زمان شود.
مزایا و اهمیت استراتژی دیجیتال مارکتینگ
- اولین و مهمترین مزیت این است که به کار شما نظم میدهد و روند کار (workflow) شما را مشخص میکند.
- داشتن یک رویکرد استراتژیک کمک میکند که برند شما دیده شود.
- از دیگر مزیتهای استراتژی بازاریابی دیجیتال این است که علمی و مبتنی بر تحقیقات است. به غریزهٔ خود توجه نکنید. هنگام کار همه چیز باید علمی و دقیق باشد.
- اهداف بازاریابی و فروش را در یک راستا قرار میدهد. با داشتن یک استراتژی مشخص، بخشهای مختلف یک کسبوکار ملزم میشوند در جهت ویژن (vision) شرکت گام بردارند.
- شما با استفاده از استراتژی میتوانید به اهداف خود برسید. ممکن است هدف شما افزایش ترافیک سایت باشد، یا شاید بخواهید روی افزایش فروش متمرکز شوید. استراتژی دیجیتال مارکتینگ به شما کمک میکند بتوانید در مسیری هموارتر به سمت اهدافتان پیش بروید.
- ۱ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر