پنجشنبه ۲۶ مهر ۰۳

پرفورمنس مارکتینگ

 پرفورمنس مارکتینگ چیست؟

پرفورمنس مارکتینگ نوعی بازاریابی است که در آن تبلیغ‌کننده، تبلیغات خود را در یک کانال مشخص قرار می‌دهد و سپس بر اساس نحوه عملکرد آن کانال، به او هزینه پرداخت می‌کند.

به بیان دیگر می‌توان گفت که پرفورمنس مارکتینگ یک نوع بازاریابی داده‌محور است که در آن بر اساس نتایج داده‌های کمپین بازاریابی تصمیم‌گیری می‌شود.

بازاریابی عملکرد بر اساس یک حلقه بازخورد فعال و تکراری انجام می‌شود:

کمپین‌ها را اجرا کنید، ببینید چه چیزی بهتر کار می‌کند، آن را تکرار کنید.

آنچه که پرفورمنس مارکتینگ را از سایر روش‌های مارکتینگ متمایز می‌کند، داشتن دو ویژگی است:

وجود شاخص‌هایی که عملکرد را اندازه‌گیری می‌کنند.

هزینه تنها به شرط مؤثر بودن تبلیغ پرداخت می‌شود.

کاربرد پرفورمنس مارکتینگ چیست؟

حالا با توجه به این مطلب که اصطلاحات و خود پرفرومنس مارکتینگ را فرا گرفته‌اید، باید بدانید که این نوع از بازاریابی چه کاربردی دارد. همانطور که بارها اشاره کردیم، بازاریابی عملکردی در فضای مجازی و آنلاین رقم می‌خورد که نتایج برنامه‌های تبلیغاتی قابل اندازه‌گیری باشد. همه افرادی که دارای کسب و کارهای کوچک و بزرگ هستند، می‌توانند بسته به اهدافی که مدنظرشان دارند؛ از این روش بازاریابی استفاده کنند.

برخی از افراد قصد فروش بیشتر محصولات را دارند و برخی دیگر نیز جذب مخاطب فعال از اهداف بازاریابیشان است که پرفورمنس مارکتینگ این قابلیت را برای آن‌ها فراهم خواهد کرد. در نتیجه برای رشد و گسترش فروشگاه‌ها، برند‌ها و حوزه‌های خدماتی، استفاده از بازاریابی عملکردی بهترین گزینه پیشنهادی است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.